About Me

header ads

"Laksa Negeri mana taktau"


Assalamualaikum.. 

Alhamdulillah dapat jugak buat laksa Harini. 

Tak boleh tahan hari hari lalu kat wall fb 🤭😁 ada nak resepi kuah laksa sy tak. 

Tp sy tak pasti ni laksa negeri mana 😅 janji sedap perut kenyang dah la ye. Hehe

-Ikan Sardin Rebus dgn asam keping.
Tos kan air nya asing kan isi ikan sardin . Buang tulang nya. (Air rebusan jgn buang ye)

-Blender isi ikan dgn bawang merah, bawang putih.

-Masuk kan bahan yg dah di blender kedalam air rebusan ikan tadi.

Masuk kan cili kering yg dah di blender, garam, Aji secukup nya.

-Bila dah mendidih masuk kan daun kesum dan bunga kantan. 

Ok dah siap masak boleh la menjamu selera ☺️

Bismillah 🌹

Kredit - Isha Arissa

LAZADA 4.4

LAZADA RAMADHAN SALE

50% Diskaun Bagi Barangan Pakaian

Tawaran 1 April - 15 Mei 2021

Nikmati potongan harga 50% bagi barangan pakaian dan nikmati potongan RM 15 percuma bagi pembelian pertama anda!

-->