Mak Long tak sahut panggilan



Gurun: "Selesai solat Subuh, saya dengar ada orang bagi salam dan beritahu anak saudara kemalangan, saya minta anak pergi lihat terlebih dahulu di lokasi sebelum dia pulang dan mengatakannya sudah meninggal dunia," kata Asmah Jon, 60, adik kepada Sarah, 70.


Menurutnya, anaknya juga beritahu pihak berkuasa mahu mengesan waris namun Mak Long (Sarah) tidak menyahut ketika dipanggil di rumahnya.


Katanya, dia mula berasa tidak sedap hati kerana kakaknya tidak menyahut panggilan dan terus bergegas untuk memaklumkan kemalangan yang meragut nyawa anak Sarah itu.


"Saya memanggil nama kakak beberapa kali tetapi tiada sahutan dan terus menolak pintu namun pelik kerana tidak menemui sesiapa dalam rumah.


"Sebaik tunduk, saya terkejut apabila melihat sekujur tubuh kakak dalam keadaan terlentang diselimuti kain batik serta pelikat dengan darah berlumuran di lantai," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di Kampung Batu 5, Jalan Jerai dekat sini, semalam.


Menurutnya, sebelum itu dia ada terdengar anak saudaranya dalam keadaan kelam-kabut menarik zink serta menunggang motosikal dengan deruman enjin yang agak luar biasa kira-kira jam 6.30 pagi.


"Saya berasa seperti mahu keluar memberi amaran kepadanya supaya menunggang motosikal dengan berhati-hati namun tidak sempat berbuat demikian kerana sedang bersiap untuk solat Subuh selain anak saudara terus memecut laju.


"Tak sangka selepas selesai solat mendapat khabar dia meninggal dunia akibat digilis lori dan kami sekeluarga langsung tidak tahu sebelum itu dia membunuh ibunya sendiri," katanya.


Menurutnya, sebelum ini memang kerap berlaku pertengkaran antara dua beranak terbabit namun kali ini tidak sangka yang ia akan berakhir dengan tragedi yang sangat menyayatkan hati membabitkan ahli keluarga mereka.


"Anak saudara saya itu memang kerap naik angin jika tidak diberikan wang atau membabitkan perkara kecil namun dia tidaklah sampai sanggup memukul atau mencederakan ibunya itu.


"Kali terakhir mereka bertengkar malam tadi (kelmarin) dan tidak sangka ia berlarutan hingga membawa kepada pembunuhan kakak dan juga tragedi yang menimpa anak saudara," katanya.


Difahamkan, lelaki itu pernah mengamuk sebelum ini kerana hanya diberikan RM2 oleh ibunya ketika dia meminta wang namun ia tidak sehingga sampai ke tahap membunuh.


- HMetro 

LAZADA 11.11

LAZADA 11.11

50% Diskaun Bagi Barangan Pakaian

Nikmati potongan harga 50% bagi barangan pakaian dan nikmati potongan RM 15 percuma bagi pembelian pertama anda!

-->